Vi klager ikke for dette hører med, og når man da i tillegg får sett påskekrim på tv, spist det obligatoriske lammet og kost seg med et glass vin til krimboka etter at barna har lagt seg..ja da storkoser iallefall jeg meg.
torsdag 5. april 2012
Påskekos
Vi klager ikke for dette hører med, og når man da i tillegg får sett påskekrim på tv, spist det obligatoriske lammet og kost seg med et glass vin til krimboka etter at barna har lagt seg..ja da storkoser iallefall jeg meg.
søndag 11. april 2010
Vel overstått påske
Her nord har vi hatt en strålende påske med nydelig vær hele tiden og vi har kost oss på scootertur med pappa&co, vært på hytta til svigerfar&co og hattbesøk av svigermor&co. Det har ikke vært noen skiturer, men vi har vært ute hver eneste dag i sola. Hos pappa kjørte vi mye scooter og min kjære har forresten kjørt ski..nedover. Jeg kjørte ham langt oppover i fjellet og han sto ned på lånte ski:)

Ute er det så varmt og fint at hvis dere kikker på bildet av sofaen og skjenken kan dere se at verandadøra står åpen og der ute har jeg tatt frem den ene hagebenken og fyllt den med fargerike puter og et vatteppe som er deilig å sitte på. Vi satt faktisk der ute i tskjorta til 17.30 her en dag! Riktignok i sola, men det er helt utrolig!
fredag 10. april 2009
Påskepynt?
Jeg er ikke så veldig påskete av meg, dvs jeg eier omtrent ingen påskepynt..jeg har derimot skaffet meg de nydeligste påskeegg til snop og påskegodterier. Jeg fant dem på kremmerhuset og det til HALV pris-hurra! Nå pryder det ene av dem stuebordet sammen med en lysestake jeg fant på "antikken" på Orkanger. Siden jeg ikke liker påskegult ble lysene i staken hvite og fikk litt blondepynt.
Ellers kjenner jo alle som har barn til at det produseres tegninger, malerier, figurer, julepynt og selvfølgelig påskepynt i stor grad i barnehager og på skoler rundt omkring, til og med ned på avdelingene for de aller minste der Lillegull holder til.
Jeg synes det er litt koselig å ha det hun lager fremme og som seg hør og bør har vi fått påskeegg og en hjemmelaget kyllingpynt. Disse får stå til pryd i stua denne påska.Neste år byttes de nok ut med neste års produksjon, men jeg synes de er fantastiske kreasjoner laget av ei på 21 mnd:)
Kyllinger sier i følge min lille skatt av og til "pipp-pipp" og andre ganger "Yttekliyyyy". Hun er såå søt! Hihi..
torsdag 9. april 2009
Påske og vårtegn
Da er det jammen påske på ordentlig og jeg har enda ingen bilder av påskepynt her hjemmefra. Vi har nemlig vært på "hytta" i Trondheim siden søndag og kost oss med Pirbad,Zitrus lekeland, litt shopping, masse kafebesøk og mye isspiser-stopp ute i det nydelige været..
Nå har vi kommet hjem og mannen har vært på Sula idag. Jeg og Lillegull har også kost oss ute i sola, men på en liten lekeplass i nærheten.Kaffe, appelsiner og kjeks hører til på påske"turer" også, så det hadde vi selvfølgelig med.
Istedetfor påskepynt bilder jeg ikke har enda legger jeg med noen vårtegn bilder jeg tok ute idag..hærlig hærlig:)
God Påske alle sammen!
