Viser innlegg med etiketten Påske. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Påske. Vis alle innlegg

torsdag 5. april 2012

Påskekos

Jeg leser og hører om sommerlignende tilstander i sør, men her i nord har vi HELDIGVIS skikkelig påskestemning med sol, masse snø til skigåing og aking, kakao, appelsin, kvikklunsj og påskeharespor i snøen!:)
Vi klager ikke for dette hører med, og når man da i tillegg får sett påskekrim på tv, spist det obligatoriske lammet og kost seg med et glass vin til krimboka etter at barna har lagt seg..ja da storkoser iallefall jeg meg.

Ungene var veldig konsentrerte når de malte påskeegg.

Vi har vært hos barnas bestemor en del av påsken og der var også barnas kusine. Stor gjensynsglede, og som alltid storkosa de seg sammen.

Som dere kanskje kan se så har ungene fått sminke seg så mye de ville..dette er en mild versjon:)

Ferdigmalte kunstverk

Vi viser hvor gamle vi er..

Finefine påske-egg!:)

Lillemor "måkke sne" og som dere kan se er det nok snø her i nord:)

Aking må til i påskeværet! Dette er fra en av de lange dagene ute på påsketur. Dette er fra aketur til Folkeparken i Harstad.
Ha en videre god påske alle sammen:)

søndag 11. april 2010

Vel overstått påske

Jammen har jeg hatt lang påskeferie- og det var hæli!
Her nord har vi hatt en strålende påske med nydelig vær hele tiden og vi har kost oss på scootertur med pappa&co, vært på hytta til svigerfar&co og hattbesøk av svigermor&co. Det har ikke vært noen skiturer, men vi har vært ute hver eneste dag i sola. Hos pappa kjørte vi mye scooter og min kjære har forresten kjørt ski..nedover. Jeg kjørte ham langt oppover i fjellet og han sto ned på lånte ski:)

Det har ikke skjedd så mye interiørmessig hjemme hos oss i det siste, kun småforandringer, men det er vel slik hos de fleste? Jeg har prøvd meg på en liten ommøblering, og syns kanskje stuekroken ble litt mer intim(?)


Jeg har enda ikke kommet meg så langt til å fått noe på den store veggen der bak, men jeg tenker enten 6/8 bilderammer med sorthvittbilder av ungene, eller et stort speil. Min kjøre vil helst ha et kunstverk (noe jeg forsåvidt kan være enig i) men jeg synes det er så vanskelig med slikt at det antakeligvis vil ta et år før vi evt finner noe..(den flekken på veggen er bare sola som skinner i speilet på den lille veggen hvis du skulle lure)

I mellomtiden får mitt forslag duge:) Oldemors gamle skjenk kom bedre til sin rett når den ikke ble stående skjult bakom sofaen, men jeg vurderer forsatt å male den..jeg er ikke spesielt glad i trefargen den har..hva syns dere? Jeg tenkte på hvit siden det er en farge som går igjen i stua her. Litt kjedelig kanskje, men klassisk til et arvestykke. Samtidig kunne det vært spennende å malt den i en fargerik farge ;)



Ute er det så varmt og fint at hvis dere kikker på bildet av sofaen og skjenken kan dere se at verandadøra står åpen og der ute har jeg tatt frem den ene hagebenken og fyllt den med fargerike puter og et vatteppe som er deilig å sitte på. Vi satt faktisk der ute i tskjorta til 17.30 her en dag! Riktignok i sola, men det er helt utrolig!

fredag 10. april 2009

Påskepynt?

Jeg er ikke så veldig påskete av meg, dvs jeg eier omtrent ingen påskepynt..jeg har derimot skaffet meg de nydeligste påskeegg til snop og påskegodterier. Jeg fant dem på kremmerhuset og det til HALV pris-hurra! Nå pryder det ene av dem stuebordet sammen med en lysestake jeg fant på "antikken" på Orkanger. Siden jeg ikke liker påskegult ble lysene i staken hvite og fikk litt blondepynt.

Ellers kjenner jo alle som har barn til at det produseres tegninger, malerier, figurer, julepynt og selvfølgelig påskepynt i stor grad i barnehager og på skoler rundt omkring, til og med ned på avdelingene for de aller minste der Lillegull holder til.

Jeg synes det er litt koselig å ha det hun lager fremme og som seg hør og bør har vi fått påskeegg og en hjemmelaget kyllingpynt. Disse får stå til pryd i stua denne påska.Neste år byttes de nok ut med neste års produksjon, men jeg synes de er fantastiske kreasjoner laget av ei på 21 mnd:)

Kyllinger sier i følge min lille skatt av og til "pipp-pipp"  og andre ganger "Yttekliyyyy". Hun er såå søt! Hihi..

torsdag 9. april 2009

Påske og vårtegn



Da er det jammen påske på ordentlig og jeg har enda ingen bilder av påskepynt her hjemmefra. Vi har nemlig vært på "hytta" i Trondheim siden søndag og kost oss med Pirbad,Zitrus lekeland, litt shopping, masse kafebesøk og mye isspiser-stopp ute i det nydelige været..

Nå har vi kommet hjem og mannen har vært på Sula idag. Jeg og Lillegull har også kost oss ute i sola, men på en liten lekeplass i nærheten.Kaffe, appelsiner og kjeks hører til på påske"turer" også, så det hadde vi selvfølgelig med. Istedetfor påskepynt bilder jeg ikke har enda legger jeg med noen vårtegn bilder jeg tok ute idag..hærlig hærlig:)

God Påske alle sammen!