torsdag 7. januar 2010

Jula varer helt til påske..

Ettersom jeg har vært ekstreeeemt lat med bloggen i desember og ike egentlig lagt inn et eneste adventsinnlegg så kommer jeg nå til å legge ut mange små korte innlegg med bilder fra hvordan huset har sett ut i adventa og i jula.

Vi har kosa oss masse i desember og ingenting er jo som forventningene når de begynner å strømme på samtidig med adventskosen i form av tente lys, adventsstjerne, kakebaking, julebesøk, pakkekjøping-laging og pakking, kalde dager, frostrøyk ut av munnen, fyr i peisen, sparketurer, kakao og nystekte boller..og forberedelser i mangfold..
Vi har hatt alle disse tingene, men nytt av året er jo at vi har hatt forberedelsene i eget hus og det har vært spesielt og veldig deilig. Vi har hatt masse julebesøk og vært mye borte også. Kjempekos..
mørketida her oppe merker vi er uvant og vi sover leeenge alle sammen. Tilogmed morgenfuglen vår (Lillegull i form av storesøster) har sovet til 0930 og lenger! Vi har vært vant til sollys og i det minste lyse dager helt til i høst og det er rett og slett en stor overgang. Men nå går vi mot lysere tider igjen og snart er sola tilbake.

Lille julaften tok vi inn treet vårt, og FOR et tre! Det var enormt, men i og med at vi har så stor takhøyde fungerte det kjempefint hjemme hos oss. Vi hadde dog noen små problemer med å få spiret på plass i toppen da vi ikke hadde stige..se for dere meg på skuldrene til min kjære som står oppå en stol og så har vi treet svaiende ettersom jeg fortvilt prøver å få tak i toppen og bøye det litt mot oss for å klippe litt og sette spiret på plass som egentlig var litt for smalt for topp-tuppen av treet..det var et syn kan jeg tenke meg, og ikke så rent lite skummelt heller:D !


Men treet sto og var pyntet med hvite kuler, sølvhjerter og istapper i mangfold. (man kan jo si jeg tok litt av da jeg kjøpte inn pynt til bryllupet vårt som hadde snøtema..) hehe..men det ble nydelig, og lillegull kunne ikke vente med å få pakkene inn under treet. Noe >SÅ spennende!!!

Julaften startet ikke før kl 10 hos oss da jeg(!) våknet først og fant ut at det bare var en time til Askepott. Og det er en tradisjon jeg har tenkt å holde på..helt voksen blir man aldri! Men tror du jammen ikke Nissen, av alle mennesker, klarte å komme midt under verste askepott/julestrømpe-kosen?! Joda, og han sprang rundt i hagen og danset og styrte før han klatret opp på verandaen i andre etasje(!) og la igjen en pose med pakker. Et veldig populært stunt!

Resten av den store dagen og juledagene gikk som smurt og vi stooorkoste oss HJEMME og kan skilte med og skryte av en vellykket koselig jul med tre særdeles vellykkede og gode måltider av mat vi trodde kun våre foreldre kunne lage...hehe.

Hvis man vil får man til..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar