fredag 2. oktober 2009

Nye gardiner og Biscottiprat

Etter "debuten" i går kveld får jeg vel følge opp idag med et lite innlegg igjen. Hadde jentekveld på onsdag (tusen takk for en superduperkoselig kveld Anette,Elisabeth og Gro!!!) og skulle bake Biscotti med hvit og mørk sjokolade. Selv om jeg hadde visst om jentekvelden i over en uke så klarte jeg ikke å komme igang med bakingen og mot alle odds sa min kjæreste kjære at han kunne lage dem mens jeg hang opp de nye gardinene. Jeg hadde jo såklart lyst å få de nye gardinene på plass før jentene kom (synd du ikke kunne komme Eirin-neste gang) og siden jeg ikke hadde hatt bil hele dagen ble det til at gardinene ble hentet halv sju og jentene skulle komme 8. Her er i allefall ene kroken av stua med de nye gardinene som lovet... Typisk Kruspersilla å være ute i ALLER siste liten! Men på grunn av min geniale mann fikk de servert nybakte biscotti til kaffen..I love you honey:D De var NYDELIGE og oppskriften skal jeg dele med dere når jeg har lært meg hvordan man får tre kolonner på bloggen. Noen som vil lære meg?

Poenget med all Biscottipraten var i allefall at mens lillesøster sover sitter jeg og nyter appelsin te og deilige Biscotti samtidig som jeg blogger. Hadde faktisk riktig lyst å blogge litt idag så dette er kooos.

Forrige helg var jeg hjemme hos min far på besøk og ryddet litt i skap og boder. Ikke min fars saker nei(de får han rydde i selv), men ting som er mine som burde ha flyttet ut derfra for lengst. Jeg fant masse fint tøy og forskjellige stoffer (for jeg har jo tenkt å lære meg å sy-Anette!) og mange søte blondeduker jeg husker vi brukte når jeg var lita. Disse har fått en liten hylleplass i skapet jeg har pusset opp fra 90talls furu til 80glans hvitt:)

Kronen gjør seg som prikken over i'en på blondedukene:)

Bildet inni ramma er malt av Lillegull da hun var ca 1,5år og er et av de første bildene hun kom hjem med fra barnehagen. Sølvkoppen og den ene skjeen er min manns dåpsgaver, den andre sølvskjeen fikk Lillegull til sin dåp og porselensfiguren er kaketoppen fra bryllupskaka vår.Alt har stor betydning for oss, og jeg synes det er koselig å kunne ha fremme slike ting, og ikke bare pynt kjøpt på butikken.

Kannen og lysestakene er kjøpt brukt og perlehjertet har jeg laget selv.. Nedenfor er skapet. Jeg ble kjempefornøyd med makeoveren for skapet ble tusen ganger finere, men det kommer ikke til sin rett på bildet. Jeg beklager  at det er så dårlig..

Nå er det nok på tide å gi seg igang med vaskingen til helgebesøket kommer. Tudeluuu!

3 kommentarer:

  1. Herregud-nå hermer jeg altså! Fikk plutselig lysst på biscotti-namnam!!

    Så fiiine gardiner!!

    Ha en flott helg-klem!!!

    SvarSlett
  2. tusen takk for fine ord på bloggen min :D kjempehyggelig!

    de runde dingsene som er brukt som oppslagstavle er noe som heter så mye som embroidery hoops på engelsk hvertfall. husker ikke helt det norske ordet :P men det er sånne ringer som man fester håndarbeidet i når man brodere.. for å sette det i strekk liksom.. gav det noen mening i det hele tatt? hehe :)

    SvarSlett
  3. Å så fint du har fått det! Nydelige gardiner! :)

    SvarSlett