torsdag 15. oktober 2009

Bestefarsgave

For noen år siden fikk jeg et servise hos min snille bestefar til jul. Jeg hadde blitt samboer og han ville gi oss noe vi kunne få bruk for når det kom gjester på besøk. Jeg har ikke tatt det opp av eska før nå av to grunner: 

1. Jeg har ikke hatt noen plass å ha det før jeg pusset opp det gamle furuskapet

2. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er stygt eller fint

Jeg har i allefall tatt det frem, vasket det og satt det på en av hyllene i skapet. (Hvordan setter man egentlig et servise slik at det ser pent ut gjennom glassdører?) Nå må jeg bare finne ut hva jeg syns om det. Det er liksom nesten så stygt at det er fint...styggfint kanskje??? eller bare en av delene...

6 kommentarer:

  1. I mina ögon var det en söt servis...den kan du nog duka upp fint med!

    Fin bloggsida du har!!

    Kram,
    Anette

    SvarSlett
  2. Det kommer vel ann paa hvordan du bruker serviset ditt og hva du bruker det sammen med. Hva med kaffeslaberas i haven eller piknik i det groenne. Serviset ditt er jo paa en maate mere unikt en alle de greengate koppene som florerer i Bloglandia for tiden. Det er saa absolutt nostalgisk og du kan tenke paa din bestefar vaer gang du tar det i bruk.
    Historien vaar er viktig, dessuten synes i hvertfall jeg det er kjekkest med ting som ikke alle andre har maken til.
    Heng smaa kroker under hyllene til aa henge koppene opp i.
    Autum geeting fra New York

    SvarSlett
  3. Koppene dine var da virkelig fine! Det var mye kosekig å titte på, hyggelig å være innom.

    SvarSlett
  4. Dette var FINE kopper - heldig er du som fikk dem i gave! Klem fra Gro!

    SvarSlett
  5. Hei Kruspersilleriiiii! Ser du også har vært oppatt med flyttings og oppussing. Vi også flyttet jo i sommer. Skal si det tar tid å komme i orden. Reneste kaos! Håper det er lenge til vi skal flytte igjen. Vi trives godt her og det blir veldig fint tilslutt. Håper dere trives i det nye huset også. Hyggelig å titte innom igjen. Jeg har vært helt fraværende her inne. Gleder meg til å begynne å blogge igjen. Ha en fin kveld! Erika

    SvarSlett