mandag 16. november 2009

Lillegulls rom

Da var det hundre år siden jeg hadde vært innom, og idag viser jeg dere Lillegulls soverom. Jeg tok utgangspunkt for farger i gulvteppet hennes som er fra Smallstuff, og rommet er stadig i forandring.. Men akkurat nå ser det slik ut:)

Sengen er min gamle, og som jeg har vist i et tidligere innlegg, har jeg malt den knall rød med malingssprøyte (skaff dere det jenter!), og det samme skjedde med tallerkenhylla. Sengen er forøvrig en skyveseng med sprinkler som kan tas opp og ned på begge sider etter behov.

Jeg har planer om at tallerkenhylla skal få en venn nedenfor seg slik at den går helt ned i nå-høyde for Lillegull. Enn så lenge må hun stå på den lille benken for å nå opp. De gamle trekassene var slike jeg og min kjære hadde på våre barnerom med bøker og blader, og kanskje leker i, og disse er i originalfargene. Passet perfekt inne på rommet her.

En liten krok har fått mine gamle barnemøbler, og en lista hylle fra ikea til små glass, krydderbokser og diverse. Papirparaplyen, fått hos Bestemor under ferien i Roma i fjor sommer, er for skjør til å lekes med så den hengte vi opp i taket. Synes den gjør seg godt der:)

Under viser jeg et par detaljer som bare MÅ være med på rommet selv om kjøkkenet lar vente på seg. Kanskje hun får det til jul? Kaffekanner kjøpt på bruktmarked, bestikk hun leker daglig med, en stekepanne med lokk fått av gu'mor og et etasjefat med del-bar frukt. Etasjefatet fant jeg på loppemarked for noen uker siden og MÅTTE jo selvfølgelig ha det!!!:D






2 kommentarer: