torsdag 2. april 2009

Vår i lufta?

Den ene dagen er det vår i lufta og den neste er det nysnø. Jeg blir helt forvirret, men vet jo at det bruker å være sånn her på Nordmøre på denne tiden av året. I 2007 for eksempel gjorde vi hagen klar til våren med raking, kutting, krokus,sol og hele pakka på Palmesøndagen, men tror du ikke vi måtte grave oss en snøborg på over en halvmeter før vi kunne ha pølse- og kaffebål Påskeaften?! Jeg skulle gjerne lagt ut bilder fra det året for å illustrere, men de ligger innesperret på en portabel harddisk hvos utgangen ikke virker:(Det blir varmere i været og jeg begynner som regel å tenke vår og varmere tider med en gang, men etter den påska har jeg jammen lært og tør ikke slippe den følelsen inn på meg riktig enda.Vi har vel snø og slaps til gode enda tenker jeg..

Det er nå likevel koselig å finne de første ordentlige vårtegnene og da jeg og Lillegull var ute i nysnøen som plutselig kom sist helg fant vi jammen noen inne ved husveggen

Ganske snart er det helg:)

1 kommentar:

  1. Så vårlig og fint ;) Og melkespann er skikkelig dekorativt :)
    Klem Maria fra Idekroken

    SvarSlett