mandag 26. desember 2011

Julekos

Julehøytiden er over oss og vi storkoser oss med første jul i huset.. Vi hadde en kjempekoselig julaften med svigersøster, tantebarn og svigerfar med frue på besøk. ungene var helt ville med julegavene så klart, og vi hadde det kjempegøy!

Ribba ble perfekt, svoren var sprø, tilbehøret var godt og pinnekjøttet smakte slik det burde. Vinen var utsøkt og ungene var glade. Kan man be om mer?

Selv om jeg skulle ønske at juletreet var større og fyldigere, må jeg innrømme at det ble pent med pynten på, og jeg har laget en interiørdings selv som jeg er meget fornøyd med. Håper noen ble nysgjerrige nå.. :)

Jeg har før første gang en rød jul i hjemmet og liker det godt. Det ble fint og effektfullt med de røde detaljene, akkurat slik jeg tenkte, og mere bilder kommer av det. Her har vi lesekroken.

Vi fikk mye av det vi ønsket oss, både wokpanne, uteklær, sko, små praktiske ting til huset, hjemmestrikkede lester og votter fra min kjære bestemor, mye vin og små nydelige ting fra venninner:D Barna fikk utrolig mye fint, og mye tyder på at denne vinteren blir en meget aktivt ute-vinter:)

Stormen har ikke kommet hit enda, og vi får jo bare håpe at den går utenom oss. Det er mange som nå sitter uten strøm og med stormen ulende rundt huset..vi er heldige som slipper unna. Lykke til alle dere som har trær flyvende rundt dørene..
GOD første juledag!!!:)

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Husker du meg? Det var jeg som gikk amok på loppisen som du/dere arrangerte for lenge siden i Hamna... ;) Begynte å blogge aktivt for ca. tre måneder siden. Gøy! Fin blogg du har. Legger meg til som følger hos deg! Fortsatt god jul, og et godt nytt år til deg.

    SvarSlett
  2. Så koselig det er hos dere, jeg hadde røde detaljer i fjor og trivdes kjempegodt med det. :) Vi hadde storm i natt, men ingen store ødeleggelser her!
    Nyt romjulen!
    Siren :)

    SvarSlett
  3. Hørtes veldig koselig ut! Vi har også hatt det fint hos mamma, alltid ordentlig julestemning der:)
    Men kjenner vi er klare for å ha jula hjemme nå, og har allerede sagt det høyt til alle så æ ikkje kan ombestemme mæ, haha!

    Fint med rødt i jula, hører liksom med synes jeg. Kommer aldri til å pynte med "trendfarger" hos meg. Rødt er jo en farge jeg ellers aldri bruker, desto mer effektfullt:)

    Ha en flott romjul!

    Klem Benedicte

    SvarSlett
  4. Så fint du har pyntet!
    Ingenting er som å feire jul i nytt hus!!
    Ønsker deg en fin romjulstid.
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett